Trött, trött, trött...

Nu har det snart gått en vecka sedan behandlingen med Erbitux (antikroppen eller ett slags protein) och Campto (cellgift). Jag har varit rätt trött och sovit mycket, men de biverkningar jag fått är ju rätt välbekanta vid det här laget. Sprickorna på fingrarna har kommit tillbaka, liksom den torra huden, svettningar, yrsel, ett visst mått av illamående och den där metallsmaken i munnen. Det är inte så farligt än, men precis som läkarna förvarnade mig om så har jag nu börjat få utslag i ansiktet och på bröstet också. Jag hoppas att det inte blir så mycket värre, men tyvärr är risken stor att det blir det. Det är inte så vackert och tyvärr så måste jag nog erkänna att jag fortfarande trots allt är lite fåfäng. Jag har ju inte haft finnar i ansiktet sedan tonåren, så det känns lite knäppt att se sig själv i spegeln idag. Det är nog bäst att inte titta alls och av två onda ting väljer jag utan tvekan utslagen. Det finns dessutom medicinsk hjälp att få om utslagen blir för besvärliga. Idag ska jag på återbesök hos läkaren och i morgon blir det påfyllning av Erbitux plus att jag kommer att få börja med studietabletten som sedan ska tas dagligen. Jag sitter här och tänker på hur inrutat mitt liv har blivit. Kanske känns det så just på grund av att detta är något jag inte valt själv, men måste välja för att ha en chans att leva lika länge som alla andra. Det är behandlingar, provtagningar, tider för läkarbesök, tabletter och mediciner efter olika scheman som ska tas, barnen ska hämtas och lämnas på dagis, mat ska lagas vid hyfsat regelbundna tider och blanketter ska regelbundet fyllas i till chef och försäkringskassa. Egentligen är det väl ingen större skillnad från hur det var när jag jobbade, men plötsligt blir det där vardagliga mer påtagligt. Jag är mycket mindre stresstålig nu och tröttheten ligger som ett lock över allt. Ett par dagar till så kommer allt att kännas bättre som tur är.

Kommentarer
Postat av: J

Hej! Hamnade här av en slump. Fin blogg och vilken vacker bakgrund med de blå blommorna. Vill som medmänniska skicka styrka till dig i din kamp. Kommer att komma tillbaka.

2009-03-19 @ 08:39:20
Postat av: helena

Hej, vilken fin och välskriven blogg du har. Hoppas att du kryar på dig och blir helt frisk snart. Vilken fin familj du har, snygg karl och söta döttrar. Såg ett inlägg från dig på vimmelmamman och tittade in här.

Häsln Helena från stockholm

2009-03-19 @ 10:44:11
Postat av: Lillemor

Hej.

Önskar dig fortsatt styrka i din kamp.Kan inte vara lätt att orka med allting runtomkring som skall skötas om,för det är nog mycket som far runt i huvudet på dig.

Många varma tankar från en medmänniska.

2009-03-19 @ 12:18:08
Postat av: Andreas, din man ;)

Trots att ditt humör står på ända, det enda du ser är finnar så skall du veta att det enda jag hör i mitt huvud när jag ser och hör dig är Björn afzelius,.... den går såhär.



Du är det finaste jag vet, du är det vackraste i världen.

Du är som stjärnorna, som vindarna, som vågorna,

som fåglarna, som blommorna på marken.



Du är min ledstjärna och vän, du är min tro, mitt hopp, min kärlek.

Du är mitt blod och mina lungor, mina ögon, mina skuldror,

mina händer och mitt hjärta.



Friheten är ditt vackra namn, vänskapen är din stolta moder,

rättvisan är din broder, freden är din syster,

kampen är din fader framtiden ditt ansvar.



Ja du är det finaste jag vet, du är det dyraste i världen.

Du är som stjärnorna, som vindarna, som vågorna,

som fåglarna, som blommorna på marken.



Och det är det som gör att jag älskar dig som elin säger, för alltid :)

2009-03-19 @ 21:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0