Sol och värme

Förkylning, halsont, regn, frostnätter, kyla.... Just nu skulle jag göra vad som helst för att få vara frisk och bara åka iväg någon stans långt bort och glömma allt tråkigt här hemma. Njuta av sol och värme på någon exotisk ö, eller botanisera bland konstiga varor på en torghandel i Indien, eller varför inte shoppa julklappar i New York. När allt kring min cancer startade i början på året, hade vi bokat en resa till USA. Allt var betalat och klart, men sjukhuset sa nej. Vi blev tvungna att avbeställa resan och dessutom fick vi berätta för vår dotter att vi inte skulle kunna åka till "Disney World" den här gången. Hon pratar fortfarande mycket om denna resa som aldrig blev av och ibland när jag är ledsen säger hon: "Lugn mamma. Du ska bli frisk och när du blir frisk, då ska vi åka till Florida." Jag hoppas verkligen att hon har rätt. Vi ska komma iväg förr eller senare och jag ska bli frisk. Det finns inga andra alternativ.

På onsdag ska jag in för en ny datortomografi igen. Varje gång hoppas jag på att de ska säga att all cancer har försvunnit, ...att det inte syns något på röntgenplåtarna, men nu har sjukdomen stått stilla i flera månader, så jag tvivlar på att det ser annorlunda ut den här gången. Förr eller senare måste väl de där elaka cellerna ge sig, eller? 


Någon stans längs Gran Canarias kust i juni 2006

Kommentarer
Postat av: Karin

Vad bra du är på att skriva, syrran. Jag lovar att jag ska hålla tummarna på onsdag. Önskar också att du får en bra julklapp...och att det inte längre syns något på plåtarna.



Kram

2008-11-17 @ 21:40:09
Postat av: Emma

Hoppas att ni kommer iväg till Florida så småningom! Ska också hålla tummarna för dig imorgon.



kram, Emma

2008-11-18 @ 22:19:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0