Morgonstress

Vi hade inte alls bråttom att komma iväg i morse, men trots det blir jag arg och irriterad på min yngsta dotter, när hon sätter sig på tvären. Det har kanske med åldern att göra till viss del, men jag vet också att båda mina barn testar mig extra mycket nu sedan jag blev sjuk. Om jag hugger tillbaka och blir just arg eller irriterad, då vet de att jag är ok. Min minsting är två år och en mycket bestämd dam, med ett väldigt häftigt humör. För det mesta kan jag inte låta bli att tycka att hon är rolig och söt när hon blir så där arg, lägger armarna i kors över bröstet och demonstrativt klampar iväg in på sitt rum. ...men när vi ska iväg eller göra något så är det inte lika kul, framför allt inte när hon slänger sig på golvet, sparkar och skriker och är så där omedgörlig som bara en tvååring kan vara. På morgonen är det kläder och blöjbyte som ställer till det och på kvällen är det bus, skratt och hoppande i sängen som gäller. Jag håller tummarna för att detta är övergående och att hon lugnar ner sig när hennes språk kommer igång ordentligt.

Jag fick in båda barnen i bilen efter en inte allt för lång stund i alla fall ...och några pussar och kramar senare. Jag får så dåligt samvete bara, när jag inte lyckas behärska mig utan blir arg. Jag vet att min sjukdom påverkar mitt humör, mitt tålamod och min ork, men det ska inte behöva gå ut över barnen. Det får inte göra det. Jag hoppas att de får en bra dag på dagis idag i alla fall.

Själv ska jag till sjukhuset på läkarbesök idag. Jag tror nog inte att de har något nytt att komma med, men besök och uppföljning ingår i varje behandlingsperiod. En behandlingsperiod sträcker sig över sex veckor och innebär tre behandlingar med cellgifter (varannan vecka), en magnetröntgen, ett läkarbesök och en väldans massa provtagningar.
Jag längtar till den dan då allt detta är över och jag blir friskförklarad. Jag har i alla fall gett mig sjutton på att det kommer att bli så. Jag ska bli frisk. Mina barn behöver sin mamma. ....den där glada, roliga, pigga mamman, som älskar att leka med sina tjejer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0