Sjuk i dubbel bemärkelse

Det är verkligen hopplöst så här års med alla förkylningar. Jag kände mig bra i ett par dagar, men så började lilltjejen hosta igen på nätterna och båda barnen blev snoriga och då var det kört även för mig. I morse vaknade jag med värk i både huvudet och bihålorna. Det blev till att börja dagen med rinexine och alvedon, en stor, varm kopp té och en hög med snorpapper. Typiskt att man ska bli förkyld när man precis börjat må bättre och återhämta sig från senaste cellgiftsbehandlingen. Jag har tid hos läkare på onkologen på måndag, så har förkylningen inte lugnat ner sig då får jag väl be snällt om lite penicillin. Det känns verkligen som att man har ett helt litet eget apotek hemma nu, med tabletter mot illamående, mot magproblem av olika slag, cortison, hostmedicin och lite annat smått och gott. Tog en till spruta i magen igår igen också.
Jag trotsade min förkylning igår i alla fall och åkte in till stan en stund för att handla de sista julklapparna. Jag mådde inte särskilt bra när jag klev ur sängen och kände mig väldigt trött och yr i hela kroppen, men barnen skulle träffa tomten och äta jullunch på dagis, så jag skulle ju ändå ut och iväg med dem. Väl inne i stan tog jag det väldigt lugnt och jag kände mig lite som en gammal tant där jag strosade runt i slow motion bland folkvimlet. Konstigt att människor blir så där stressade egentligen. Det ska väl vara roligt att handla julklappar och förbereda inför årets största högtid. Hade jag inte tagit det lugnt, så tror jag att jag hade trillat ihop och svimmat. Ett par timmar och en McDonaldslunch med cocacola senare mådde jag i alla fall bättre och kunde nöjd och belåten med dagens inköp, sätta mig i bilen och åka hemåt.


Nu är det inte långt kvar...




Medan mamma sitter vid sin dator och surfar...

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh, jobbigt med envisa förkylningar. Jag har också varit förkyld i två omgångar nu, och börjar sakta men säkert bli frisk. Vila riktigt mycket i helgen nu så ni e friska till jul! kramar!

2008-12-18 @ 16:44:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0