Till minne av Anna


Kommentarer
Postat av: Sus

Så vackert.... och så smärtsamt att veta att Anna inte fick vara tillsammans sina flickor länge länge.



All styrka och kärlek från en annan mamma...

2009-09-08 @ 21:30:18
Postat av: Lotta

Va vackert! Jättefina bilder. Beklagar den stora sorgen.

2009-09-09 @ 11:15:07
URL: http://esmeralda71.blogg.se/
Postat av: jess

Vad fint! Kikar in här ibland - följde Anna sista månaderna. Stor kram till alla - igen!

2009-09-09 @ 18:12:34
Postat av: Anonym

MYCKET VACKERT!!

DET FINNS INGA ORD...FÖR HUR DU OCH ERA VACKRA FLICKOR HAR DET.

JAG SÄNDER MÅNGA STYRKE KRAMAR TILL ER

:(

2009-09-09 @ 18:54:53
Postat av: www.charlottetjejen.blogg.se........ mamma Gunvor

Måste bara säga kram till er och att du orkar fortsätta. Har kollat bloggen många gånger i sommar. Fattar attt ni bara är mitt i ett kaos och beundrar att du orkat göra detta inlägg.Vilken oerhörd förlust för dig och flickorna...Det finns ingen rättvisa i denna cancervärld. Just nu mår jag själv jättedåligt som mamma, men har dock min flicka kvar... Många kramar från en medsyster....

2009-09-09 @ 19:17:03
Postat av: Anna G

Saknar dej Anna! Tack Linda för den fina filmen, så skönt att få höra hennes röst igen.

2009-09-09 @ 20:37:59
Postat av: Jessica

Hej Andreas,



Vilken fin minnesfilm av Anna. Jättefin.

Hur mår ni? Jag hoppas att ni mår så bra som det bara går.

Sköt om er!



Kram Jessica

Postat av: Mia-Maria

Så fint!

Tårarna rinner ner på min kind. Känner henne bara genom bloggen. Vilken kvinna! Tänker ofta på er som är kvar. Kan inte ens föreställa mig hur tufft ni måste ha det.

Kramar till er

Mia-Maria

2009-09-10 @ 10:08:18
Postat av: Jessica

Vad fint hon sjunger:-)



All styrka till er

2009-09-10 @ 13:20:39
URL: http://jeslan.blogg.se/
Postat av: Jane

Jättefint... Kram

2009-09-10 @ 16:57:24
Postat av: Madeleine

Trots att Anna är i änglakören numera, så kikar jag in emellanåt här... hennes blogg etsade sig så i mitt minne....



Hur underbart fantastiskt sjunger inte denna kvinna????



Jag hoppas att de ledsna dagarna på ngt sätt fylls med skratt o värme "trots allt"...

Var rädda om varandra !

Styrkekramar till er !

2009-09-11 @ 19:55:34
Postat av: HUSnrNIO

Vilket vackert kollage av bilder och sång. Så många fina bilder på Anna tillsammans med barnen, tanken går till mina två egna små när jag ser dem. Inga ord känns tillräckliga. Tårar rinner när jag läser Annas blogg. Sänder er många tankar.

2009-09-11 @ 21:59:08
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Och jag kan INTE få Annas skönsång ur huvudet....

Den bara sitter där som ett njutbart lim i skallen.

Tala om att denna kvinna berörde och berör än i mångas hjärtan.........

Änglarna har fått sin underbaraste änglaröst någonsin.

Men ack så många hon hade förtrollat och gett underbara upplevelser med denna röst om hon fått fortsätta vandra på vår jord....



Må änglarna vara rädda om henne.



Och ni i familjen: att ni är rädda om varandra !

2009-09-12 @ 19:06:12
Postat av: Madde

Vad heter den här sången ?

( inte för att jag tror att ngn ev artis kan göra den här samma rättvisa som Anna gör ...)

2009-09-18 @ 16:42:10
Postat av: Karin

Är så otroligt tacksam över att du spelade in några av dina egna sånger, Anna. På så sätt kommer jag aldrig kunna glömma din underbara röst. Saknar dig så otroligt mycket...och imorgon den 19 september skulle du fyllt 37 år. Hoppas att mormor och morfar uppvaktar dig. Kommer alltid att älska dig!!! Kramar storasyrran Karin

2009-09-18 @ 19:11:30
Postat av: Anna G

Grattis på födelsedagen finaste Anna!

2009-09-19 @ 12:49:35
Postat av: Gugge

Så oerhört vackert detta var att se och höra men också så oerhört smärtsamt och sorgligt.

Varför får vi människor inte leva och vara lyckliga och slippa uppleva så mycket sorg och smärta. Det kan inte finnas någon mening med att vi ska skiljas från dom vi älskar på det grymma vis.

Kram till allra vackraste Anna i din änglahimmel och stor styrkekram till din man och dina barn som måste fortsätta livet här på jorden utan dig. Ni finns i mina tankar. /Gugge

2009-09-23 @ 11:13:59
Postat av: Ulrica(ulle-bulle)

Andreas: helt underbar fantastisk film ni gjort <3

Sådan glädje o lycka från er båda o sötnosarna Elin o Agnes <3 vilken fin film att minnas för tjejerna...

Härligt minne av den fantastiska mamman med den underbara änglarösten. <3

Var rädda om varandra...

Sänder varma tankar till er!

Kram Ulrica(ulle-bulle)

2009-09-29 @ 23:34:25
Postat av: Annika M

Så underbart, så smärtsamt, så enormt orättvist. Anna borde få vara kvar med sina älskade små barn. Hennes barn borde få ha sin mamma kvar. Har inga ord, men ni är i mina tankar dag som natt Elin och Agnes och Andreas. Trots att vi aldrig träffats. Hoppas Elin och Agnes alltid kommer veta hur älskade de var av sin mamma. Att hon inte valde själv att lämna dem. Det kommer så nära, så nära. Har själv två små i samma ålder. Vill inte ens tänka att sådant här kan hända. Men det kan det. Att ta vara på varje minut är något jag lär mig bättre och bättre för varje dag.



Varma tankar, kärlek och en förhoppning om ett ljust liv för de små!



/Annika

2009-10-12 @ 19:30:37
Postat av: lotta vimmelmamman

Hej Anders. Fantastiskt!!!! Hur går det för er? Tänker ofta på er. Hör av dig om du vill.



Kram Lotta Gray

2009-10-13 @ 23:53:15
URL: http://vimmelmamman.blogg.se/
Postat av: Nicole

Sån här orättvisa gör mig så arg och så ledsen. Och jag är sååå otroligt ledsen för eran skull! Finns inga ord...

Jag önskar er verkligen all lycka ni kan få!

Många stora kramar

2009-10-14 @ 00:37:10
URL: http://nikkilife.blogg.se/
Postat av: ninni

Ååååh vilken fin prinsessa!

2009-10-14 @ 09:11:08
Postat av: Helena

Så vakkert! Aldeles nydelig!

2009-10-14 @ 09:39:09
Postat av: Linda

Underbart vackert! Beklagar sorgen...

2009-10-14 @ 09:52:32
URL: http://tashmiras.blogg.se/
Postat av: Nicole

Så fint... Beklagar sorgen ännu en gång.



Kramar Nicole

2009-10-14 @ 10:01:22
URL: http://sanzetth.blogg.se/
Postat av: Lina

Jisses, tårarna rinner.

Många många varma styrkekramar till hela Annas familj. Tänker på er!

2009-10-14 @ 10:23:44
Postat av: Terese

Så vackert!

2009-10-14 @ 10:27:11
Postat av: Häxan

Så fantastiskt vackert. Vilket fint minne för barnen.Varma kramar till er!!!

2009-10-14 @ 10:53:12
URL: http://alladessaliv.blogg.se/
Postat av: Sara

Underbart vackert..vilken änglaröst.

Vi ses i Nangijala,Anna!

Kramar

2009-10-14 @ 12:29:54
URL: http://saranordbergs.blogg.se/
Postat av: Lisa

Vilken underbar film och vilket vackert minne för barnen och alla andra nära!

Ja, hon sjöng otroligt vackert - jag var hennes handledare i hennes utbildning och fick förmånen att möta henne redan då! Hon var dessutom en pedogoisk begåvning och blev säkert en enastående lärare!

Jag blev chockad när jag insåg att det var hon!!!



Så fint och starkt att lägga ut dessa bilder med sången så att vi alla kan få ta del av hennes ljuvliga väsen!



De varmaste tankar till er!



Jag finner inga ord för hur sorgligt detta är!

Lisa

2009-10-14 @ 12:43:54
URL: http://lisastorp.blogspot.com
Postat av: bamboramas

Jag är djupt rörd. Sänder mitt varmaste deltagande till mannen och barnen.

2009-10-14 @ 12:56:30
Postat av: Anna

Jag har varit här inne ofta. Åh, vad berörd jag blev av eran vackra minnesvideo. Vad denna vackra, fina, mamma, dotter, syster och fina kvinna måste fattas er. Ta hand om varandra och de fina prinsessorna hon lämnat efter sig. Så mycket kärlek försvinner inte. Anna finns hos er. Något annat är omöjligt. Kraaaam till er.

2009-10-14 @ 16:24:14
Postat av: Johannna

Vackert och så sorgligt på en och samma gång! Vilken fin röst och låt. Hon är er alldeles egna skyddsängel som är med er hela tiden. Gillar det du skrev om att ta varje chans att glädja någon. Styrkekramar från en annan mamma

2009-10-14 @ 16:31:20
Postat av: anna

Så vackert.

Jag förstår och känner din smärta, jag har själv varit där du är. Min mn var också en sällsynt underbar människa och förlusten av honom var mitt livs och våra barns katastrof.

Men nu- efter år - har sorgen "mjuknat", försvinner gör den ju aldrig, och saknaden gör inte ont.

Hoppas så att du ska finna glädje igen i livet, du verkar vara en så fin man.

2009-10-14 @ 17:13:40
Postat av: Vanilla

Vad fint att ni har gjort en film till Annas minne! Jag kan inte låta bli att gråta när jag ser den. Så fruktansvärt sorgligt.



Mina tankar går till dig Andreas och dina två små döttrar. Jag beklagar verkligen sorgen.



Många kramar

2009-10-14 @ 17:22:08
URL: http://byvanilla.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vad fint. Skickar massa kraft till er!

2009-10-14 @ 18:20:17
Postat av: Isa

Varma tankar till dig Anna och din familj.. Har följt bloggen en tid och den har berört mig så. Det är för hemskt att livet kan ta slut så tidigt, mitt i livet. Tänker på era fina barn... Så sorgligt.

Varm kram från Isa med en dotter i himlen

2009-10-14 @ 21:25:40
Postat av: Anonym

Änglarna i himlen har fått en underbar solist till sin kör.

Mina tankar är med maken och barnen.

2009-10-15 @ 09:43:52
Postat av: Mami

Urs dumma, orattvisa varld. Hon ser ju sa glad och lycklig och snall ut. Varfor kan inte hennes sota barn fa ha sin finaste mamma for alltid??

2009-10-16 @ 03:11:10
Postat av: veronica

Vilket kärleksfullt youtubeklipp. Måste vara otroligt tungt men jag hoppas ni kan leva vidare med henne som ett lyckligt minne och att flickorna inte glömmer henne.

2009-10-16 @ 11:49:02
URL: http://vee.blogg.se/
Postat av: Trinidaz

Vila i fred !

2009-10-16 @ 14:21:30
URL: http://trinidaz.blogg.se/
Postat av: Melinda

Vila i frid

All styrka till er!

2009-10-17 @ 01:50:08
URL: http://meelindaa.blogg.se/
Postat av: Mini

En sån underbar vacker och speciell person Anna verkar ha varit! Tänk att hon, frotfarande, kan påverka så många människor... Tack för att ni delar med er, och tack för att ni får mig att vara tacksam för det jag har och vårda varje dag.

Jag tänker på dig och barnen, och önskar att ni har det fint tillsammans.

varmaste styrekramar/Mini

2009-10-18 @ 21:43:05
Postat av: Carro

Hittade denna blogg genom vimmelmammans blogg. Vad grymt livet kan vara! Har läst igenom denna blogg och förundras över hur levnadsglad, positiv och optimistisk Anna orkade vara trots sin situation. Hade positivt tänkande botat cancer, som vissa påstår hade hon garanterat blivit frisk. Kan ingen berätta hur familjen har det nu??????? Fortsätta bloggen liksom? Vill så gärna att någon lägger ut julskivan hon och dottern gjorde förra julen. Anna hade ju tänkt göra det själv skrev hon ju. Snälla någon!Tänker flera gånger om dagen på denna familj!

2009-10-22 @ 17:38:56
Postat av: Madde

Har varit in förut o skrivit några rader...



Vill bara tala om att jag ofta tar den bärbara datorn o sätter på Annas fina sång/musik medans jag jobbar med ngt här hemma. Musiken går nämligen ända in i hjärtat varenda, vareviga gång...

Änglarna måste ha en oerhört vacker kör nu, dessutom har säkert Anna bidragit med sin glädjesmitta !



Hoppas ni i familjen mår bra och har det fint tillsammans !

//Madeleine

2009-10-23 @ 16:38:09
Postat av: carre

hur går de me livet andreas å barn?? tänker på er.. blev själv moderlös några dar efter min sjuårsdag.. syster va fyra...

2009-11-07 @ 16:27:44
Postat av: Angela

Sidan har berört mig!

Finns inga ord

Bara en massa tankar



Vi alla vet att det INTE ska få hända en mamma.

Det ska inte få hända en pappa heller, men mamma?!

Det borde finnas en lag i cancerns värld, en åldergräns.

BOJKOTTA CANCER, men hur?!



Skickar kramar till barnen och er

Anna du är nog världens finaste ängel som vaktar dina fina småtroll.



Kram



Från mig som blev oerhört berörd

2009-11-08 @ 21:56:48
Postat av: Anna G

Du älskade advent Anna, nu tänder vi första ljuset för dej i din himmel. Saknar dej.

2009-11-29 @ 14:08:55
Postat av: Jennifer

Vila i frid Anna.

Anna var min musik lärare för en tid sedan när jag gick på Långsjöskolan för några år sedan, Hon var alltid så glad och hennes leende på läpparna när hon sjöng o spelade med oss kommer inte glömma, hon var så glad och MYCKET omtyckt! <3

2009-12-05 @ 00:41:59
URL: http://jenkiii.blogg.se/
Postat av: Gugge

Mina tankar går till er idag när det är julafton. Sänder mina varmaste styrkekramar. /Gugge

2009-12-24 @ 18:44:25
Postat av: Anna G

God Jul finaste Anna, tänker på dej.

2009-12-24 @ 21:48:59
Postat av: Gunvor

Undrar så hur ni har det, när världens katastrof inträffat, då ni inte har underbara mamma Anna kvar. Då jag miste min man 1995 och stod ensam kvar med tre barn i chock fattar jag att du inte orkar skriva. Mina varmaste tankar till dig och era underbara barn. Hoppas ni kan finna någon mening med livet mitt i all sorg efter Anna....

2009-12-26 @ 21:01:22
URL: http://charlottetjejen.blogg.se/
Postat av: Gunor

Vill bara säga kram och att jag tänker på er. Hur har ni överlevt efter annas död!

Min man dog oväntat 1995 och mina barn var då 7. 9 och 12. Vet hur det är och hur jobbigt det blev. Kram från en mamma till en cancersjuk flicka i dag 22 år...www.charlotettjejen.blogg.se..

2009-12-27 @ 20:35:52
Postat av: Anna G

Andreas, Lotta har lagt ut ditt mail på sin blogg och jag har läst det. Det gör mej varm om hjärtat och jag tror att Anna ler i sin himmel. Kram!

2010-01-29 @ 16:03:43
Postat av: lisa

Läste ditt mail till Lotta. Blev glad av din berättelse och att du och din familj får uppleva kärlek och lycka igen efter allt ni genomgått. Anna sitter säkert nånstans och ser på er med lugn och frid.Allt det bästa till er.

2010-01-29 @ 21:21:27
Postat av: A-L

Hej,

hoppas att du och dina flickor har det fint trots allt. Livet går ju vidare på något sätt. Svårt att sätta sig in i din situation, och jag vill verkligen inte veta hur det är "på riktigt". Jag är gift med tre barn, 12,18 och 20 alla är vi friska. Min pappas fru har drabbats av cancer (48 år) efter det så har livet ändrats även för mig. Jag har nog blivit mer ödmjuk mot alla, tar vara på allt, retar inte upp mig på småsaker......Hemskt att det ska behöva hända någon närstående något för att man ska få upp ögonen för vad som är viktigt. Hur som helst, hoppas att allt är väl med er. Livet går trots allt vidare, det blir bara inte alltid som man tänkt sig. Kramar Anna-lena

2010-02-17 @ 19:57:36
Postat av: mist en förälder som barn

Var rädd om minnena, dina barn kommer att behöva dem i framtiden.

Minnena är viktiga för ens identitet och samhörighet.

Glöm aldrig Anna och ha med henne i Era barns vardag. Ingen kan fullt ersätta henne.

Minns henne och berätta om henne för barnen.

2010-05-04 @ 09:16:28
Postat av: Anna G

Finaste Anna, ett år har gått och jag saknar dej. Kramar till din familj.

2010-06-12 @ 13:44:09
Postat av: En bloggläsare

Jag glömmer dig aldrig och hoppas att era barn får läsa allt en gång...Kram från en anonym

2010-07-09 @ 18:42:44
Postat av: Kusinen Fia

Över ett år har gått. Du finns i mina tankar Anna.

Elin och Agnes har fått en liten syssling, Hilma..:)

Jag hör ofta din sång inom mig..

P&K

2010-08-27 @ 19:56:45
Postat av: Anna G

Ja, nog hör vi hennes sång inom oss alltid. Lysande var hon vår Anna och är, för alltid.

2010-09-11 @ 12:53:48
Postat av: Annika M

Anna- du finns i mina tankar allt som oftast - trots att vi inte ens träffats. Hoppas du vakar över dina älskade barn!

2010-10-06 @ 14:17:47
Postat av: Lisa G

Jag hade Anna som musiklärare i högstadiet. Jag minns att jag tycke hon såg sjuk ut, men det var inget jag vågade fråga om.



Idag, ett och ett halvår sedan hon dog fick jag reda på att hon dött i cancer.

Fyfan!

Hon var en enormt musikalisk människa. Och jag minns att jag beundrade henne för hennes vackra röst.



Fick även höra talas om denna blogg och läste från början till slut. Tårarna slutade aldrig rinna.

Jag hörde även att du träffat en ny kvinna Andreas. Och jag är glad för din skull. Hoppas du får ett fortsatt bra liv och lycka till med allting!

2010-10-24 @ 20:37:09
Postat av: Anna G

Jag tände ett ljus för dej i kyrkan på Alla helgons dag, du finns alltid i mina tankar och jag saknar dej så. Kramar din vän Anna

2010-11-08 @ 18:44:26
Postat av: Anna G

God jul till er!

2010-12-24 @ 20:38:57
Postat av: Andreas

Efter två år av saknad så saknas du inte mindre, du är inte mindre i våra tankar, jag saknar inte min bästa vän mindre eller din kvicka tunga och ditt klingande skratt. Barnen och jag pratar om dig varje dag, fortfarande, vi tänker på dig varje dag, och vi minns annat än din cancer och hur det var på slutet. Jag vet nu varför du alltid hade så bråttom, man vill ju hinna allt innan showen är över, eller hur? Att ha bråttom var så vi var, så jag är. Att småspringa och skynda sig på är standard och inget undantag. I vissa fall har jag haft för bråttom och ibland i rätt tid men, jag har aldrig varit rädd för att ändra på något som inte varit bra. Nåväl, vi saknar dig och allt du var och är för oss, min bästa vän och fru samt barnens underbara mamma.

Vi kommer alltid att älska dig.

/A

2012-01-16 @ 23:24:32
Postat av: Anna G

Jag tänker också på dej Anna, varje dag.

2012-03-01 @ 14:14:42
Postat av: Kristina

Tänkte på dig och din familj idag.

Var tvungen att googla upp adressen för att kanske se hur din man och barn har det idag...

För mig är det 3 år sedan min man dog. Jag har gått vidare med livet men glömmer aldrig, har lyckats få ett syskon till våra döttrar...

Vi glömmer aldrig, det gör nog ingen.

Kram

2012-04-10 @ 12:57:54
URL: http://kristinaroos.webblogg.se/
Postat av: Anna

Tänker på dej Anna och minns dej som den du var och fortfarande är, var du än befinner dej någonstans. På en varm och vacker plats tror jag med obegränsad tillgång till Eksta chokladkaka och hela serien av Anne på Grönkulla på storbild. Och så en flygel så klart!

2012-11-16 @ 21:15:07
Postat av: Anna G

Jag hoppas att Elin, Agnes och du Andreas har en riktigt härlig sommar!

2013-07-20 @ 20:33:01
Postat av: Anna G

God Jul Andreas, Agnes och Elin, min fina vän Annas familj!

2013-12-20 @ 16:02:49
Postat av: Anna G

Gott nytt år till er och till min vän i himlen!

2015-01-03 @ 09:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0