Flytt från sjukhus till hospice

Efter en längre tids sjukdom på sjukhuset så har vi varit flera som varit uppe hos henne, Ibland har hon haft dropp, ibland sond ibland ingenting. Det enda som är ständigt återkommande är hennes trötthet och hennes envishet. Vi diskuterade ett par gånger under alla dom gånger jag vart uppe på sjukhuset om hur det skulle vara om allt bara löste sig. Hennes allmäntillstånd just nu är Mycket mager, mycket blek och mycket cancer. Sockret var uppe och vände på 18 i tisdags samtidigt som hennes blodplättar hade en alltime low i 30. (brukar vara 150) Igår så var dom uppe i 39 så om hon bara får fart på produktionen så skall allt ordna sig. Vi hade som begäran till sjukhuset att få byta sjukhus till sofiahemmet eller radiumhemmet så att hon fick närmre till alla sina vänner och min sida av släkten som anser att allt utanför tunnelbanan är bara spenat och då finns det inte...... Men det gick inte, Allt ifrån omöjligt till att dom hade ringt runt och sett om det fanns plats så gick det inte eftersom det skulle ju dessutom bli längre för mig och barnen att hälsa på?!? Nåväl igår när överläkaren ringde mig och talade om att anna minsann var nöjd med den plats på krongårdens hospice i uppsalas utkant som hon skulle kunna få. Hon skulle bara ställas i kö och det var inte helt klart bla bla bla... Konstigt nog så får jag höra på morgonen idag att anna skulle flyttas på fredag förmiddag till hospicet och att allt var klart?!??! DET gick djäkligt fort! Då pratar vi inte om vårdköer å sånt, näe det gick på dan.. Och det är en rehabplats bedyrar dom så det är bra för henne. Dom hade lockat henne med att det finns bubbelpool och stora ytor. Det verkar verkligen vara grundkraven för rehab speciellt som hon inte ens kan komma upp ur sängen!!! Det måste vara en sjuhelvetes stor bubbelpool som får ner all utrustning. Nåväl, imorgon så skall vi åka över till henne för att se till att hon har det bra. Det kommer bilder och mera under helgen. Alla ni som ha erfarenheter av hospice kan väl höra av er, både bra och dåligt.  Mvh Fam pettersson

Kommentarer
Postat av: Elisa

Tack för att du orkar uppdatera. Jag tänker mycket på er och kikar in här regelbundet. Har hon kunnat på någon behandling under denna tid? Cytostatika förstår jag inte har vart aktuellt men hur är det med antikroppen.

Många hälsningar till Anna från mig.

Kramar

Elisa

2009-05-28 @ 22:24:55
Postat av: Maria E

Hoppas att det löser sig med blodplättarna. Kommer jättegärna och hälsar på om det finns ork kvar till det. Är kvar i trakten ett par veckor till innan jag åker till Götet.



Kramar Maria Ekvall

2009-05-28 @ 23:10:18
Postat av: Maria E

Hoppas att det löser sig med blodplättarna. Kommer jättegärna och hälsar på om det finns ork kvar till det. Är kvar i trakterna ett par veckor till innan jag åker till Götet

Kramar Maria Ekvall

2009-05-28 @ 23:13:15
Postat av: ylva

Kära familj - hälsa till Anna med en stooooor Kram när ni hälsar på henne och kram till Andreas och Era fina barn.



Ska Anna vara länge på hospice?



Hoppas att hon kan ha dator där hon är.



"är det metasterad vätska från tjocktarmen??".



Har Anna fått fortsätta med cellgift.



Anna - ta en dag i sänder och jag "är med dig i cyber-tanken" och skickar styrkekram och önskan att du ska bli starkare o starkare.



Kram kram ylva<3

2009-05-28 @ 23:16:02
Postat av: anna

Kära okända cybervän.

Du vet vad ett hospice är, hoppas jag?

Önskar er kraft och värme, har själv förlorat min själs älskade och mina barns far på detta sätt.

Livet är förunderligt och de fortsätter TROTS ALLT.

Många omhållande kramar till dig och era barn.

2009-05-29 @ 18:55:52
Postat av: Lillemor

Kära Anna tänker på dig och din Familj.Vad får du inte genomlida.

Många varma medmänskliga tankar.

2009-05-30 @ 22:18:04
Postat av: Ulrika

Hej!

Tänker mycket på dig Anna och din familj.. kollar här regelbundet fastän jag inte alltid skriver..



Kram Ulrika

2009-05-31 @ 14:51:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0