Sömnbrist och smulpaj

Min lillasyster och hennes fästman kom från Göteborg och hälsade på oss i helgen. De kom i fredags kväll och åkte igen i förmiddags. Jag har inte sovit så bra på ett tag och jag sov rätt dåligt i natt också, så tyvärr var jag väl inget särskilt roligt sällskap, men det var trevligt att ses lite. Min syster och hennes fästman ska gifta sig i Juli och är mitt uppe i all planering, så det blev en hel del prat om bröllop. Vi han också titta lite på en sång som min syster har bett mig sjunga under vigseln i kyrkan. Det är alltid trevligt med bröllop och det är roligt att ha något att se fram emot. Utslagen i ansiktet har lugnat ner sig lite och dessutom tyckte läkaren jag träffade i onsdags att det kändes som om tumören i magen minskat lite i storlek redan och är det så ska jag väl inte klaga över utslagen. Jag håller tummarna för att det syns en markant skillnad på röntgen om ett par veckor. I morgon ska jag träffa en läkare igen och ta nya prover inför onsdagen behandling. På onsdag blir det, förutom Erbitux, behandling med cellgifter också.

Andreas har ägnat helgen åt att snickra ihop en klätterställning till barnens lekplats. Både jag och barnen har nyfiket tittat på och Elin hjälpte entusiastiskt till med att hålla och hämta skruv. Det blir en sådan där kombinationsbyggnad med torn, sandlåda, gungställning och rutchkana.


Om man målar den i någon härlig färg sedan så blir den jättefin tror jag.



Elin kunde inte vänta med att provklättra lite.



Jag trotsade min trötthet och gjorde smulpaj med vaniljsås till eftermiddagsfikat i dag.
Det blev en med äpple och kanel och en paj med hallon och blåbär.
Vad vore helgen utan lite gott att fika?


Kommentarer
Postat av: Emma

Det var roligt att ses och du var absolut trevligt sällskap! Mysigt att sitta o prata bara o busa lite med barnen :)Hoppas nu att du blir ännu bättre under våren och får sova lite bättre på nätterna. Kram

2009-03-29 @ 20:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0