Simhall och Melodifestival

Efter en fantastiskt trevlig helg känns det skönt att krypa ner i sängen, sätta sig med MacBook:en i knät och bara njuta av lugnet och tystnaden. Det är bara jag som fortfarande är vaken och det enda som ibland bryter igenom tystnaden är ljudet av min sovande mans andetag. Glöden i braskaminen börjar dö ut nu och snart är det dags även för mig att lägga ner verksamheten för den här dagen. Helgen har bjudit på ett strålande väder med solsken, fågelkvitter och en klarblå himmel och även om det fortfarande är minusgrader och kallt ute så känner man att våren inte är långt borta nu. I lördags kom vi äntligen iväg till simhallen hela familjen och vi hade nog lika roligt alla fyra. Barnen ville inte gå därifrån när det väl var dags efter en och en halv timme i det varma vattnet. Både Elin och Agnes älskar att bada och Andreas och jag kunde utan problem turas om att simma några längder var. Jag har aldrig varit särskilt intresserad av att idrotta och skulle aldrig komma på idén att ge mig ut och springa, men att simma är både roligt och väldigt skönt för kroppen, tycker jag. Resultatet av hjärtröntgen med gammakameran i måndags visade på mycket god hjärtfunktion och att jag har ett starkt hjärta, men det skadar inte att träna upp lite kondition också. Jag ska verkligen försöka skärpa mig på den punkten. Jag behöver all ork och kraft jag kan få för att bekämpa den där otrevliga sjukdomen jag går runt med i kroppen.

På lördagskvällen kom en av mina bästa vänner och hennes fästman hem till oss på middag. Det blev ungsgrillade kycklingklubbor, ris och sallad. Enkelt men gott! Efter maten satt vi och tittade på melodifestivalen, pratade, mumsade på chips och hade riktigt trevligt. De stannade kvar över natten och sov i gäststugan som de själva var med och byggde stommen till i somras. I morse tog vi sovmorgon och satt sedan länge vid frukostbordet och pratade. Ja, sovmorgon är väl visserligen något väldigt relativt och beror på hur man ser det. Vi sover sällan länge på morgonen och är heller inga nattugglor. Agnes vaknar nästan alltid vid sju-tiden och för Andreas, som till vardags stiger upp klockan fem, är sju sovmorgon. Lite senare på eftermiddagen kom ett par av våra grannar förbi med ett lass björkved, en dryg kubik, som kommer att förgylla många kalla kvällar framför braskaminen. De stannade på fika och vi fick en anledning att snabbt fixa fram bullar ur frysen och göra semlor. Lite senare kom en god vän till Andreas förbi på en snabbvisit, så här har det varit fullt hus hela dagen känns det som och vi har bara njutit av trevligt sällskap.


En skön avslutning på en skön helg!
Elin tar en svängom med pappa Andreas innan tandborstning och läggdags.



Agnes är också med och dansar på sitt egna lilla vis.


Kommentarer
Postat av: Emma

Härliga bilder! :)

2009-03-02 @ 16:05:04
Postat av: Karin

Instämmer, Emma!

Agnes har en superskön style...

2009-03-04 @ 22:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0