Lördag morgon

Det är lördag morgon och som vanligt har vi redan hunnit vara uppe ett par timmar. Agnes vaknade vid sextiden och började tjata om tv och "lelle" (välling). Själv hade jag gärna sovit en stund till, men jag fick ge mig och snällt kliva upp ur den varma sängen. Det kliar i hårbotten idag och jag är alldeles öm i bakhuvudet och nacken efter alla finnliknande utslag, så idag gav jag upp och stoppade i mig ett sådant där piller med antibiotika som jag fick utskrivet. Man ska ta en tablett morgon och kväll och jag hoppas verkligen att de hjälper. Det viktigaste är naturligtvis att medicinen biter på cancern, men jag har ingen lust att gå runt och se ut som en prickigkorv i ansiktet hela sommaren.
Andreas är inne i Stockholm och jobbar lite extra idag, så barnen och jag är ensamma hemma under dagen. Andreas har efter ett par tuffa år som egen företagare fått ett väldigt bra rykte och många stora entreprenörfirmor frågar speciellt efter honom när de bokar maskiner och förare. Han är verkligen jätteduktig, så det är roligt att de ringer efter honom.
Efter en vecka på dagis tycker barnen att det är rätt skönt att bara vara hemma och leka, så det blir nog en rätt lugn dag idag. Min mage har ju krånglat i flera dagar nu, så för mig finns det inte mycket annat att göra heller än att ta det lugnt och försöka få i mig mat utan kramp, knip och illamående. Jag hoppas att kroppen vänjer sig vid den nya behandlingen snart så att jag blir lite piggare och orkar mer. Nu när vårsolen äntligen börjar ge sig tillkänna, vill man ju orka vara ute och framför allt vill jag orka göra saker med familjen. Jag vill kunna njuta av en god middag utan att få ont i magen, kunna åka iväg utan att behöva fundera över var jag kan hitta närmsta toalett och orka busa med mina barn utan att bli arg och irriterad. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0