Hello Kitty

Jag var bara tvungen att ta ett kort på mina tjejer i morse innan vi åkte iväg till dagis. Kanske är det lite småfånigt egentligen att klä sina barn i lika kläder, men väldigt gulligt. Det ska visst ligga en affär i Stockholm som bara säljer en massa "Hello Kitty"-saker och vi har lovat våra barn att åka dit någon dag och inventera lite. De tyckte själva att de var väldigt fina idag och den där Kittyfiguren är av någon anledning en favorit just nu.




Själv åkte jag iväg och tog de sedvanliga proverna på vårdcentralen. ...ja proverna togs naturligtvis på mig och inte på vårdcentralen. Korkat nog fick jag inte med mig alla papper, så nu måste jag åka tillbaka till vårdcentralen i morgon bitti igen så att de får ta det där sista röret blod för att se hur totalproteinet är i dagsläget. Ett förfärligt åkande fram och tillbaka blir det eftersom jag ska till sjukhuset för ett läkarbesök senare samma eftermiddag, men det är ju som man säger: "Det man inte har i huvudet får man ha i benen". ...fast jag åker helst bil. Det blir en lite väl lång promenad för min cancersjuka kropp om jag skulle gå de där tre milen till vårdcentralen. Jag har fortsatt att ta mina sprutor, för de små röda blodkropparnas skull, varje vecka ett tag nu i alla fall, så blodvärdet är faktiskt bättre. Det känns också rätt tryggt att veta att det finns så mycket att ta till för att hjälpa kroppen att hantera de där tunga cellgifterna, så att man får må så bra som möjligt.
Idag är det exakt ett år sedan som jag opererades akut för blindtarmsinflammation och hela den här mardrömsliknande karusellen drog igång. Det kändes i alla fall som en mardröm i början, när vi precis fått beskedet att det inte BARA var blindtarmen utan cancer. Det innebär att det också är snart ett år som jag levt ihop med sjukhusbesök, undersökningar, provtagningar och cellgiftsbehandlingar. ...Varannan vecka i snart ett helt år... ....och jag lever, mår bra mellan behandlingarna och är frisk för övrigt. Måste kämpa på ett bra tag till dock, men så ska jag ju bli frisk också!

Kommentarer
Postat av: Daniel

Du kommer att bli frisk! Känner det på mej!

Styrkekram

2009-01-19 @ 21:31:58
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Maria

Hallojs! Dom är ju för söta dina tjejer, Hello Kitty affären ligger på sankt paulsg nära Götg, det kanske finns fler, men en ligger där iallafall, har gått förbi den ibland. Hör av dig om du åker in till stan. KRAM Maria

2009-01-19 @ 21:58:55
Postat av: Ulrika

De är underbara :)

Nova är helt insnöad på prinsessor nu. Askungen och Törnrosa och även Ariel är hennes största favoriter just nu.



Ett år...



Många kramar från Göteborg

2009-01-21 @ 10:44:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0