Måndag och redan Februari.

Det är måndag igen och jag förundras över hur fort tiden går. Jag trodde som nybliven mamma för några år sedan, att jag skulle ha så mycket tid hemma som mammaledig. Jag förstod rätt snart att bebisar inte bara sover hela tiden. När jag blev sjukskriven trodde jag åter igen att det skulle bli så mycket tid över på något sätt. Hur kunde jag tro det? Visserligen är barnen på dagis vissa dagar i veckan, men det finns alltid något som ska göras. Jag trodde att jag skulle hinna med sådant där som blivit liggande länge, sätta in foton i våra fotoalbum, plocka fram den där boken jag tänkt länge att jag skulle läsa, baka en massa gott att fylla frysen med, måla, börja öva piano på riktigt igen så att jag får tillbaka någon slags smidighet i fingrarna igen, men tiden bara rinner iväg som den vildaste fors. Som vanligt är jag dessutom dålig på att ta en sak i taget, så ofta har jag svårt att bestämma mig för vad jag ska börja med. Förr eller senare ska jag väl få någon struktur på tillvaron och min tid för mig själv, som jag de senaste sju åren kommit att bli så ovan vid. När man har familj och barn är de där stunderna ensam en lyx som man måste lära sig att förvalta. Just nu har jag lite svårt för att slappna av över huvud taget, utan sitter och funderar över det stundande läkarbesöket och hur det kommer att bli i fortsättningen med den "nya" behandlingen.

En utav fördelarna (för min egen del) med den här bloggen är att jag kan gå tillbaka och läsa själv, titta på bilder och förhoppningsvis hitta styrka och kraft i mina egna ord. Jag vet att jag är otroligt lyckligt lottad som har en familj som älskar mig och stöttar mig i alla lägen, men jag glömmer tyvärr bort det ibland. Vi tar varandra för givet allt för ofta, tror jag och vet att jag skulle kunna bli mycket bättre på att visa hur mycket jag uppskattar att ha en familj som aldrig skulle svika mig eller ge upp. De gör ju allt de kan för att jag ska må bra och bli frisk. Bloggen är ett sätt att påminna mig själv om hur bra jag har det trots allt jobbigt och tråkigt som rör min sjukdom.


Jag och min älskade man, Andreas. Han ser lite besvärad ut, men som tur är så vet jag
att det inte har med mig att göra utan beror på att han inte gillar blixtens starka ljus!



Jag och minstingen Agnes. Hon är i den där åldern då pussar och kramar är det bästa som finns
och det har ju inte mamma något emot!



Jag och Elin ...min nyblivna sexåring, som bara längtar efter att hon ska växa några
centimeter till på längden så att hon får åka "Vilda musen" på Gröna Lund där gränsen går vid 110 cm.



Kommentarer
Postat av: Karin

Fina bilderna är...

Andreas skulle behöva ha "blunkepinnar" ;o)

som mormor Sigrid alltid sa när man var trött.



Kram

2009-02-02 @ 18:13:29
Postat av: Sarah

Hej!



Vad roligt att titta in och se hur ni har det! Riktigt fina bilder! Hoppas allt är bra



Kram Sarah

2009-02-04 @ 11:33:53
URL: http://anderssonskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0