På bättringsvägen!

Jag har inte mått så bra på ett tag nu, men äntligen känns det som om allt börjar vända. Vi fick snällt ta en tur till sjukhuset i fredags igen eftersom jag vid det laget hade fått mer ont i magen och feber. Min man körde mig och eftersom det var sent och barnen satt och sov i baksätet, väntade de i bilen under tiden. Som tur är behövde jag inte bli inlagd den här gången, utan fick utskrivet antibiotika. Förmodligen gör tumören att det är lite trångt och att tarmarna inte orkar arbeta som de ska och då bildas det lätt bakterier och inflammation. Försöker undvika de äckligaste detaljerna här och bara hoppas på att antibiotikan gör sitt jobb. På torsdag har jag fått tid för magnetröntgen och efter påskhelgen blir det läkarbesök. Då får vi se vad läkarna har för förslag på fortsatt behandling. Jag passade på att ställa lite frågor när min forskningssköterska ringde tidigare idag, så nu känner jag mig lite lugnare också. Bestämmer vi oss för en operation så behöver det i alla fall inte ta mer än en månad innan man kan komma igång med cytostatikabehandling.


Mina tjejer var så fina i morse och hjälpte till när vi skulle göra oss i ordning. "Hynda, hynda!" skriker Agnes och springer mot hallen för att ta på sig sina ytterkläder. Hon ska alltid borsta sina tänder själv lite och sedan ska mamma sjunga "tandsången" när vi borstar tillsammans. Elin ska helst göra ALLT själv och påpekar inte allt för sällan att hon är "en stor tjej nu" och ibland är hon en stor diplomat och försöker förhandla sig fram i livet. "Pappa, vad sägs om att vi skulle göra en kompromiss..." eller "eftersom jag åt så bra till maten så går det väl bra om jag tar en trollemimix nu (Trollerimix är en glass som hon fortfarande uttalar lite tokigt). Det är just de där små sakerna som gör mig både stolt och alldeles varm inombords. Min familj är min största drivkraft. Jag älskar mina tjejer och Andreas så oerhört mycket och kan inte tänka mig att lämna dem i förtid. För deras skull, men naturligtvis också för min skull, ska jag bli helt frisk en dag.


Försöker man stoppa in yogurt i näsan med sked blir det lätt lite kladdigt!
Ja, inte för att med eller utan sked skulle ha gjort någon större skillnad förstås.


Jag körde barnen till dagis idag för att få vila i lugn och ro en stund. När jag inte är i toppform så vet jag ju också att de har det bättre och roligare bland barn och vuxna som orkar. Förhoppningsvis är jag sedan en roligare och trevligare mamma när mina älsklingar kommer hem i eftermiddag. De skulle påskpyssla på dagis idag och så är de nog ute en del i det fina vårvädret, hoppas jag. Solen skiner och nästan all snö har smält bort även från de mest skuggiga partierna av trädgården. Man andas verkligen vår ute nu och det är så fantastiskt skönt. Till helgen är det påsk och Andreas är ledig i fem hela dagar. Jag ser så fram emot att få vara med familjen ett par dagar och förhoppningsvis får Andreas och jag lite tid tillsammans också. Jag har ju inte mått så bra och han dövar sin oro genom att koncentrera sig på jobbet. Han har dessutom fått ta över nästan ALLT här hemma under den senaste veckan, både när jag låg på sjukhuset och när jag kom hem, så han behöver verkligen lite ledigt han också.



Ett första vackert vårtecken i trädgården.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad härligt att du mår bättre!

Kram

Elisa

2009-04-07 @ 20:26:57
Postat av: Lillemor

Hoppas allt är bra,vill bara önska en trevlig PÅSK.

Hälsning från en medmänniska.

2009-04-09 @ 11:02:30
Postat av: hoppas du mår bra, har läst din blogg ett tag kram agneta

2009-04-10 @ 20:09:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0