Hemma igen...

Nu är vi äntligen hemma igen och det känns så skönt. Här står resväskor huller om buller, barnen har dragit fram alla sina julklappar och hallen är översållad med tomma kartonger och skräp. Vi vet i alla fall vad vi ska göra idag. Handla, tvätta, plocka i ordning på alla kläder, presenter och leksaker.... Vi hade i alla fall ett par trevliga dagar i Göteborg med trevliga kalas och god mat. Dagen innan julafton gjorde vi ett besök på Liseberg, hälsade på kaninerna, köpte godis, gick runt och förundrades över all julbelysning och så fick barnen åka lite. Min yngsta dotter blev så besviken över att hon inte fick åka med i "Cirkusexpressen" (barnens lilla berg-och-dal-bana). Man måste vara minst 90 cm för att få åka med och hon har några centimeter kvar dit. Nästa gång kanske...


Min stora tjej älskar som ni förstår rosa och vad kan man säga mer om det.

På julafton var vi hemma hos mina föräldrar och dit kom också mina syskon för att fira jul med oss. Jag är så glad över att jag har fått må bra under hela julhelgen och kunde njuta av julmaten. Det är bara magen som, precis som vanligt, har protesterat lite. Men hur skulle jag kunna klaga när jag för övrigt har mått så bra. Jag är dessutom "ledig" från sjukhuset till den 7:e januari, så jag får njuta ett tag till. På annandagen blev vi bjudna på fika hos min moster och hennes familj, så för första gången på länge fick jag träffa alla mina kusiner med sina respektive, barn, släktens senaste tillskott (en liten pojke på snart ett år) och två otroligt söta hundvalpar som busade med varandra hela kvällen. Det var väldigt trevligt och min lilla slängde sig, bokstavligt talat, in i valparnas lek, totalt orädd. Hon hade i alla fall väldigt roligt och man behövde inte fundera över vad hon var någonstans.
Den där överraskningen som jag berättade om blev verkligen mycket uppskattad. Jag och min femåring hade ägnat ett par dagar åt att, med enkla medel, spela in en skiva med fyra julsånger där hon sjunger och jag kompar på piano. Alla tyckte att det var en väldigt fin julklapp och de som inte hört henne sjunga förut blev mycket imponerade. Jag vet att jag är partisk men jag har aldrig hört någon annan i hennes ålder som sjunger så bra. Det var väldigt roligt i alla fall.




Mina små älsklingar i färd med att öppna sina julklappar.


Kommentarer
Postat av: agneta

Vad trevligt att ni barnen o ni hade roligt på liseberg. Såg ni djuren där också, fåren, kaninerna m.m. Ha en trevlig forstättning på veckan.

2008-12-28 @ 21:11:29
Postat av: Emma

Låter som att ni hade det trevligt i Getskär. Så synd att vi inte kunde träffas mer, men vi får ta igen det en annan gång! Nu börjar vi må lite bättre här, men e fortfarande väldigt trötta... Vi hörs! kram

2008-12-28 @ 22:16:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0