Ny behandling ...äntligen!

Jag var och träffade en av mina läkare på onkologen i tisdags och fick reda på att cancern vuxit ytterligare den senaste månaden. Det var inga stora förändringar, men man hade sett en viss ökning på röntgen samt några fler angripna lymfkörtlar. Jag hade inte förväntat mig något annat egentligen, men när jag plötsligt kände knölen på halsen, för ett tag sedan, skenade fantasin iväg och jag var undermedvetet riktigt rädd för att jag skulle vara i mycket sämre skick. Jag mår ju fortfarande väldigt bra och utan cellgifter i två månader har jag varit piggare än på mycket länge, men det är otrevligt att känna att något växer inuti mig. Sedan någon månad tillbaka känner man även tumören i tarmen, som en hård klump på ett par centimeter. Den gör inte ont, men det känns obehagligt eftersom man så tydligt känner något som inte borde vara där.

I onsdags var det dags att börja med studietabletterna och i samband med det en massa prover igen. Många rör skulle fyllas, EKG igen, urinprov, blodtryck... Klockan tio fick jag svälja två tabletter och efter en halvtimme var det dags för ett blodprov igen, efter ytterligare en halvtimme ytterligare ett prov. Sedan fick jag vila i en hel timme innan det var dags för nästa blodprov och så höll det på fram till klockan fyra. Tur att jag har min venport. Eftersom tabletten är väldigt ny behöver de ha extra kontroll på mig och ta många prover för att se effekten av medicinen. Det kan dock bara vara "sockerpiller" jag får. I den här studien är det ca 66% som får "riktiga" tabletter. Nästa vecka är  det äntligen dags att starta en ny omgång med cytostatika och konstigt nog så ser jag fram emot det. Då vet jag ju i alla fall att cancern förhoppningsvis får lite motstånd igen.

Kommentarer
Postat av: Lillemor

Hej,vilken fin familj ni är.Önskar dig allt gott,och att det går bra med behandlingen till veckan.Många goda varma tankar till dig.



Hälsningar Lillemor.

2009-03-08 @ 18:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0