Läkarbesök och mer Erbitux

I går var det dags för ett läkarbesök igen och som vanligt hade jag svårt att sova på natten innan. Det var nog inte bara läkarbesöket och min sjukdom som höll mig vaken, utan en del annat också. Tankar kring framtiden snurrade runt i huvudet, funderingar kring en eventuell flytt närmre Stockholm, semester, ekonomi, barnen, skolor, jobb... Man hinner i alla fall tänka mycket när man ligger klarvaken på natten. Dessutom hade jag en fruktansvärd klåda i huvudet, på grund av alla utslag i hårbotten. Behandlingarna påverkar hur jag klarar av att hantera stress och uppenbarligen blir all oro och alla funderingar för mycket för mig ibland. Det hade varit riktigt kallt på natten, så när jag och barnen skulle åka hemifrån på morgonen, ville min bil inte starta. Trots ett par timmar under morgonen med kupévärmaren igång, hade nattens ca 15 minusgrader satt sina spår och bilen hackade bara lite trött. Det var bara att släpa fram batteriladdaren och hjälpa den stackars bilen på traven lite. Eftersom min stressnivå är så låg reagerade jag inte riktigt som man kanske brukar utan började gråta och blev orolig att vi skulle bli sena eller att vi inte skulle komma iväg alls. Efter en halvtimme gick det i alla fall att få liv i bilen och eftersom jag alltid vill vara ute i god tid när man har en tid att passa, hade jag fortfarande gott om tid att lämna barnen på dagis och sedan hinna in till Uppsala och sjukhuset. Tur att man sällan är ute i sista minuten!

Utslagen i ansiktet är fortfarande bedrövliga och jag tyckte att det var riktigt jobbigt att "visa mig" bland folk igår. På onkologen hade alla full förståelse för hur jag känner mig, men det enda de kunde trösta mig med är att mycket utslag brukar betyda att behandlingen har god effekt på tumören. Jag gjorde i alla fall klart för dem att jag inte vill fortsätta med den här behandlingen om utslagen inte blir avsevärt bättre inom de närmsta veckorna, utan byta till enbart cellgifter igen. Om fyra veckor är det dags för röntgen och efter det får jag ta ställning till om det är värt att fortsätta på samma sätt. Väl hemma igen orkade jag inte göra någonting igår. Min underbara man fick ta hand om både mig, barnen, tvätt och matlagning. Han var riktigt orolig för mig och jag fick så dåligt samvete över att jag inte ens orkade hjälpa till att laga mat. Åter igen fick jag uppleva hur det känns att vara gränslöst älskad och hur lyckligt lottad jag är som har en familj som stöttar mig och varandra till hundra procent. 


Min älskade, söta sexåring...
Elin älskar rosa, älskar att klä ut sig till prinsessa och hon älskar att "posera" framför kameran.


Kommentarer
Postat av: Lillemor

Hej.

En liten hälsning bara,tänker på dig i allt det svåra.Känner dig inte men kan i alla fall vara en medmänniska.Din dotter Elin är jättefin som prinsessa,så söt. Önskar dig nu att det blir bättre med dina svåra utslag så du kan sova, det behövs nog.

Hälsning från en medmänniska.

2009-03-26 @ 20:50:12
Postat av: Elisa

Jag hoppas så att Erbituxen hjälper dig som den hjälper mig. Då kommer utslagen bli lättare att bära.

Kram

Elisa



2009-03-28 @ 00:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0