Snölek och gungor

Idag tog barnen och jag sovmorgon. Agnes som somnade tidigt igår kväll vaknade visserligen redan vid halv åtta och satt i sin säng och ropade på mig. "MAMMA! E du? MAMMA! E du?" (Var är du, betyder det för er som inte förstod.) Det var bara att kravla sig upp ur den sköna, varma sängen och bege sig ut till köket och vällingflaskorna.
Själv hade jag sovit dåligt av någon anledning och kände mig lika trött när jag vaknade som när jag gick och la mig. Till stor del är det järntabletterna som spökar och ställer till det i magen för mig. Några andra mediciner tar jag ju inte nu, men jag är nog också, om än undermedvetet, hela tiden lite orolig för hur den nya behandlingen kommer att fungera. Jag vet att man inte ska oroa sig så mycket i förväg för vad som kommer att hända, men jag har drömt mardrömmar om hur tumören i magen börjar växa okontrollerat och att det dyker upp fler och fler metastaser överallt. I drömmen är det inte frågan om några sex millimeter utan mer som tennisbollar.

Hur som helst så hade jag och tjejerna en skön frukoststund i lugn och ro. De framför tv:n och "Playhouse Disney" och jag framför datorn. Jag brukar leta mig fram bland bloggar av olika slag, facebook, aftonbladet och läsa en stund med tekoppen i handen. Så fort vi var klara med frukost, tandborstning, tröjor, byxor, mössor, overaller och irriterande krångliga vantar, gick vi ut. Det var bara någon enda minusgrad och riktigt skönt ute idag. Jag njöt av den friska luften och av att se hur roligt mina tjejer hade i snön. Jag hade förresten rätt roligt i snön jag med.


Elin älskar att posera...



...och lillsyrran älskar gungor av alla de slag...


...och så blev det lite rutschkana också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0