Is, kyla och födelsedagskalas.

Efter vissa meningsskiljaktigheter angående tandborstning och tv-tittande hoppade Elin tillslut, fullt påklädd, in i bilen. Agnes hade andra planer och satte igång med snöskottning på verandan och med snöskyffeln i högsta hugg försvann hon snabbt iväg runt hörnet till baksidan av huset. Jag fick efter en stund bära henne till bilen och försiktigt lyfta in henne på plats. Agnes själv låtsades sova. Jag drog ut kabeln till kupévärmaren, som min man så omsorgsfullt kommer ihåg att sätta igång varje morgon innan han åker till jobbet, satte mig själv på förarplatsen och vred om nyckeln. Bilen startade snällt idag till skillnad från igår då temperaturen var betydligt lägre. Vi har haft riktigt kallt några dagar nu, med ner emot 15 minusgrader, klarblå himmel och strålande sol. Idag är det dock mulet och inte riktigt så kallt, men allt är bättre i jämförelse med det där blöta, leriga och gråtrista vädret vi hade för ett tag sedan. Tjejerna satt och småpratade där bak i bilen samtidigt som jag själv koncentrerade mig till 110% på vägen. Våran vackra, vintriga, men ack så isiga vinterväg är riktigt hal ibland och nu är den nog som värst. Jag är inte rädd, men varje år när den där halkan dyker upp drar mina tankar iväg och påminner mig om hur det kändes när jag välte med bilen för några år sedan. Hur som helst skötte sig jeepen exemplariskt idag med och med fyrhjulsdriften ikopplad känner man inte av isen särskilt mycket. Barnen kom fram lagom till morgonsamlingen vid halv tio, vi pussades och kramades och sedan kunde jag i lugn och ro återvända hem för ett par timmars "egen tid".

Jag hoppas bara att barnen klarar sig ifrån alla förkylningar och  kräksjukor som verkar gå överallt nu.  Det är inte utan att man funderar över hur länge de klarar sig den här gången innan nästa förkylning bryter ut ordentligt. Det är hopplöst med alla dessa dagisvirus. Elin är snorig och Andreas börjar också känna sig lite krasslig. Det blir väl som vanligt jag, med mitt lite halvtaskiga immunförsvar, som klarar mig bra i alla fall och får ta hand om de andra stackarna. Samtidigt är jag så tacksam över att jag hittills har klarat mig så bra från förkylningarna, eftersom jag annars inte kan få någon behandling. Nu är det bara en vecka kvar till nästa läkarbesök och förhoppningsvis sätter de igång mig på ny behandling direkt efter det.


Elin visar upp sitt nya paraply.

För att fira våran Elin kom mina föräldrar hit i helgen och hälsade på. De bor ju utanför Göteborg så när de kommer på besök stannar de ofta ett par dagar och sover över i våran lilla gäststuga. Vi hade en trevlig lördag med ett besök till fjärilshuset i Hagaparken och lunch på stan. Elin passade på att använda sitt presentkort på BR som hon fick från min syster med posten i förra veckan. Det blev ett paraply (fråga mig inte varför, men hon tyckte det var väldigt fint.) och en liten sminkväska med ett rosa läppstift, glittrigt läppglans och blå ögonskugga, som hon experimenterade med friskt under kvällen. Söndagen ägnades åt barnkalas. Det blev grillkorv med bröd, muffins med grädde och strössel, godispåsar och mängder med ballonger. Elin var mycket nöjd (och trött) efteråt och alla var vi glada över att ha haft en bra, trevlig och härlig helg tillsammans.


Ser ni fjärilen? Det är ju varmt inne i fjärilshuset och mycket hög luftfuktighet,
så kameralinsen immade igen hela tiden. Fjärilarna var väldigt vackra i alla fall.
Agnes var inte lika imponerad utan tyckte att de där bevingade skönheterna var otrevliga som flög så nära.
Hon gick igenom hela den exotiska avdelningen med händerna för ögonen.


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hej! Såg din adress till din blogg på Facebook. Har läst hela och blev så rörd. Vilken kamp du kämpar mot cancern och vilket mod! Att livet kan ta sådan vändning från ena dagen till den andra. Hade varit kul att träffas om du är i Göteborg.. jag umgås ju fortfarande med Annika och Susanne.

2009-02-04 @ 19:28:34
Postat av: Ulrika

glömde fortsätta skriva.. vi hade kunnat träffas allhopa..

2009-02-04 @ 19:29:22
Postat av: Karin

Bra val Elin!

Det var ett väldigt fint paraply och läppglans och ögonskugga är aldrig fel när man är 6 år.



Kram på dig!

2009-02-04 @ 19:36:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0