Stillsam fredagskväll

Sitter ensam hemma ikväll och eftersom jag inte är helt återställd efter gårdagens attack av magsjuka, så känns det rätt skönt att få några timmar för mig själv. Andreas är ute och äter med arbetskollegor och barnen är under tiden hemma hos farmor och farfar. Det känns fruktansvärt tomt, men jag vet att jag behöver sådana här stunder ensam. Jag har passat på att vila mig och inte gjort så mycket annat än att titta på tv och lekt med min mac. Elden sprakar i braskaminen och rummet är fyllt av den där speciella värmen som bara en öppen eld kan producera. Det är fredagskväll och som vanligt är det inget speciellt intressant på tv, men mig gör det inte så mycket. Ibland är det rätt skönt att inte engagera sig särskilt mycket utan bara flyta runt bland detta fantastiska utbud av kanaler och program. Jag hamnar på tv4 film och den gamla klassikern "Den blå lagunen" en stund, "På spåret", "Aktuellt", "Let´s dance" (fast där stannar jag inte så länge), någon thriller och en talkshow.


Visst ser det härligt ut?


Kände en liten knöl på halsen idag. Jag vet ju att jag har metastaser där, men jag har inte känt något förut. Genast börjar det snurra runt i huvudet på mig. Hur snabbt kan de där små elakingarna växa egentligen? Hur snabbt kan cancern sprida sig? Tänk om det börjar sprida sig till andra organ i kroppen. Lymfkärl finns ju över allt och eftersom spridningen finns där så kan ju lymfsystemet i princip föra med sig cancerceller vart som helst i hela kroppen. Jag funderar samtidigt över om det är så här mitt liv kommer att se ut framöver. En ständig hypokondrisk oro över hur det står till med min cancersjukdom. Jag har ju aldrig mått dåligt eller känt av sjukdomen egentligen och det gör ju att man inte heller har någon kontroll över hur läget är och hur jag egentligen mår. Som tur är så kommer jag ju även fortsättningsvis röntgas var sjätte vecka, men oron och tankarna finns i bakhuvudet hela tiden och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det. Jag försöker att som vanligt tränga undan oron och negativa tankar genom att tänka på något annat en stund. Vad sägs om "Djursjukhuset" på svt24 eller "När lammen tystnar" på tv3... 

Kommentarer
Postat av: Karin

Skönt att du mår bättre nu efter magsjukan.

Det ju bra att du ska in nu i veckan, så de kan ge dig cellgifterna igen...så du blir av med skiten.



Kramar

2009-02-21 @ 08:25:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0