Feber!

Stora, vita snöflingor har singlat ner från en vintergrå himmel nästan hela dagen. Elin vaknade vid sextiden i morse med halsont och feber och kom in till mig. Andreas hade redan hunnit ge sig iväg till jobbet och Elin kunde inte riktigt slappna av och somna om igen, så vi låg och pratade en stund. Febern gick snabbt ner med alvedon och sedan har hon faktiskt mått riktigt bra, men vi höll oss inomhus och tog det lugnt i alla fall. Andreas slutade tidigt och lyckades ta sig hem rätt snabbt trots snökaos med många olyckor. Han har också haft hosta och feber av och till i ett par dagar nu, men envis som han är har han jobbat i alla fall. Visserligen är det ju så som han själv säger, att han mest sitter i sin maskin största delen av arbetsdagen. Fram på eftermiddagen började min egen hosta och huvudvärk göra sig mer och mer påmind och sedan fick även jag feber. Som om cancer inte vore nog. Jag hoppas bara att mitt immunförsvar är tillräckligt starkt så att vi slipper kontakta sjukhuset. Går inte febern ner under kvällen och natten så är det väl bara att sätta sig i bilen och göra ett besök på akuten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0