Sent om sider...

Hej alla undrande. Jag ber om ursäkt för att jag inte har hållt mer uppdatering men det har vart lite mycket, Anna (min fru, ni vet hon som har den här bloggen) blev opererad för ca en vecka sen. Dom tog bort 30cm tjocktarm, ca 10cm tunntarm och en stor fet djä**a tumör som höll ca storleken av en tennisboll!!! Under uppvaket så får hon stanna kvar lääänge och hon mår väl sådär. Operationen var en framgång och hon blir snyggt ihophäftad över magen men hon har lite problem med pulsen. Det visar sig att hennes ont i magen kanske berodde på att hon  hade typ 5 till 10 liter för mycket vätska i kroppen så lungorna vart fyllda. Tack vare det blev hela kroppen tungrodd och hennes hjärta strejkade och gav igen med en hjärtinfarkt!!!!. När jag fick höra det så hade dom redan påbörjat behandlingen för det här, min älskade anna är en sån stark och underbar människa, tur för dom som GISSADE på vatten men aldrig KOLLADE att det var så!!?!?! morons....... Nåväl efter ett tag kommer hon upp på kirurgavdelningen med bra personal men tvingas dela rum med en kvinna som har en personlighet som en motorsåg... stackars Anna, fast personalen hade det värre ;) Efter ett par dar i limbo så tyckte personalen så synd om vår Anna att hon fick byta rum. Hon är uppe och går, har ätit sporadiskt och har abstinens efter smärtstillande då dom dränerade lungorna på ca en liter vätska tillsammans(brrrrr.....) Jag som är nålrädd skulle be dom fara åt varmare ställen men Anna är ko lugn fastän hon är rädd och ledsen. Trots alla risker som finns med internet så ger jag ändå ut hennes avdelning till er. Uppsala akademiska sjukhus, Avd 70, b1. Hon får ta emot blommor och allsköns ting :)
Använd informationen rätt så blir hon jätteglad och jag kan sova lugnt nu när jag vet att hon skall bli bra.
Mvh
Andreas(som saknar sin fru och barn nåt helt hysteriskt...)




Kommentarer
Postat av: Lillemor

Hej.

Känner er ej men följt Annas blogg och har undrat hela veckan hur det är med Anna.Men förstår att det finns annat att tänka på än att blogga.Vad får inte Anna gå igenom det är ju förskräckligt,hoppas det läker på nu så du har din Anna och barnen sin Mamma hemma snart.

Hälsa Anna från en medmänniska.

Lillemor

2009-04-27 @ 12:30:20
Postat av: ylva

kära Andreas OCH Anna



Så skönt att operationen gick bra till slut.

Förstår inte varför läkarna väntade så länge att ta ut "tennisbollen"...?



Jag blir knäsvag när jag hör hur vattnet trängde in i lungorna och orsakade hjärtinfarkt!!!! hjälp.

Hade läkarna förutsett det?

Är allt vatten borta?



Så oerhört skönt att Anna efter omständigheterna ändå mår bra. Och att operationen gick bra. Glad att höra det.

----

Kära vänner - jag har själv haft vatten i kroppen i sommar-08 - 7lit togs vid operation (tarm) o senare 11 lit.

Jag vet hur jättejobbigt det är att ha vatten i kroppen - ALLT gör ont. Jag klarade inte minsta lilla gupp i vägen ex.



Hälsa Anna så mycket med en jättejätte<3-kram, ylva

2009-04-28 @ 00:07:22
Postat av: Elisa

Men stackars Anna! Så skönt att det börjar reda ut sig.

Hälsa så mycket!

Kram Elisa

2009-04-28 @ 15:06:36
Postat av: Mia Odlöw

Jag tänker mycket på er! Hälsa Anna så gott (om du inte har möjlighet att läsa detta själv, Anna!). Kramar och hälsningar från Mia Odlöw

2009-05-02 @ 19:23:26
Postat av: agneta isacson

Hälsa anna och jag önskar henne all lycka

2009-05-02 @ 19:31:46
Postat av: vimmelmamman

Hälsa Anna från Vimmelmamman. För exakt ett år sedan låg jag på SÖS och tog bort 80 cm av min tjocktarm. Det är för jävligt mede cancer, småbarn ocj livet . Lova hälsa från mig. Jag troer hon brukar läsa min blogg.

Kram Vimmelmamman

2009-05-03 @ 14:44:33
URL: http://vimmelmamman.blogg.se/
Postat av: vimmelmamman

Hej igen. Jag antar att Anna fortrarande är lite för svag för att vilja blogga men kan inte du, hennes man, bara uppdatera oss lite vad som händer?

2009-05-06 @ 20:53:41
URL: http://vimmelmamman.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Hoppas att det går åt rätt håll och att du snart är tillbaka med dina fina inlägg. kryapå dig!

2009-05-07 @ 12:52:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0