Min venport

Idag har jag varit på vårdcentralen och tagit bort nålen och den tomma pumpen. Det är så otroligt skönt att slippa den där obekväma nålen och slangen. ...för att inte tala om bältesväskan där jag förvarar flaskan med cytostatika. Det ser inte så trevligt ut kanske, även om jag har vant mig efter så här många behandlingar, men det är väldigt praktiskt. Nålen placeras rätt in i den lilla dosan under huden. Där ifrån går en fin slang via en ven direkt till hjärtat. På så sätt slipper man en massa nya nålstick varje gång det är dags för en ny behandling. Nästa vecka är det "bara" datortomografi (magnetröntgen) på schemat, så nu är jag fri som en fågel i nästan två veckor, tills det är dags för nästa behandling.



Inte så bekvämt och inte särskilt snyggt, men kan det göra mig frisk
så accepterar jag vad som hest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0