Vardag igen...

En helt vanlig, normal dag i våran familj är till ända och nu sitter jag och min man i var sin soffa, med var sin dator och tar det lugnt en stund. Jag bloggar och han surfar runt och tittar efter braskaminer. Ja, vi behöver ju bara en förstås och vi vet ungefär vad vi vill ha också. Allt är i ordning och förberett för en kamin, med skyddsplåt på golvet och speciellt brandsäkert gips i väggen bakom. Det är bara kaminen som saknas. Barnen sover som små änglar i våran säng. Som vanligt är det svårt att säga nej. De hamnar oftast hos oss tillslut ändå och även om det börjar bli lite trångt så är det faktiskt rätt mysigt. Vi har haft kallt här i Stockholmtrakten ett tag nu och även om det är väldigt vackert med ett gnistrande frosttäcke över vidderna och en stjärnklar himmel, så längtar jag efter sol och värme. Delvis beror det på att jag går runt och fryser nästan hela tiden och fingrarna värker och huden spricker av kylan. Det har varit värre än vanligt de senaste dagarna och det känns fånigt att inte ens kunna öppna ett mjölkpaket utan att antingen be om hjälp eller stå ut med att det gör ont.
Vi tog en tur idag, dels för att titta lite på braskaminer, men också för att köpa ett nytt skrivbord till barnen. Vi åt lunch på Ikea och så köpte vi ett fäste till min Ipod så att jag kan sätta fast den bredvid bilstereon och lätt koppla ihop den med densamma. Det ska bli väldigt trevligt att äntligen kunna lyssna på favoritmusiken även i bilen. Enkelt och praktiskt är det också utan cd-spelare och en massa skivor att hålla reda på.


Ingen braskamin än och ingen ved, men en vedkorg har vi faktisk,
tillverkad av gamla bildäck och lite trevlig tyckte vi. Tvååringen följde med på köpet!


På kvällen var vi hemma hos några vänner och åt middag. Barnen lekte och vi vuxna kunde sitta och prata lite. Jag tycker hemskt mycket om att laga mat, men eftersom fingrarna strejkade lite extra så var det skönt att slippa laga mat själv idag. Vi är bjudna till samma familj på nyårsafton och jag ser redan framför mig det där härliga, trevliga kaoset som lätt uppstår när många vuxna och nästan lika många barn ska samsas en hel kväll under samma tak. Det blir nog trevligt tror jag. Sedan kan jag bara hoppas och be till högre makter (tyvärr är jag inte särskilt religiös även om jag har vuxit upp med söndagsskola, barnkör och en viss portion av konfirmationsundervisning) att 2009 blir ett bättre år och att jag kommer komma bra mycket närmre ett friskare liv. Jag ska bli frisk och jag kommer att bli frisk förr eller senare.


Mina två stora älsklingar myser i mormors soffa på julafton.

Kommentarer
Postat av: agneta i göteborg

Jag hoppas ni kommer att hA DET TREVLIGT PÅ NYÅRSAFTON, OCH SÅ ÖNSKAR JAG ER GOTT NYTT ÅR.

Det är trevligt att läsa din blogg, du skriver om glädje i tillvaron, du tar tillvara på glädjeämmnen, trots din situation. Jag önskar dig o din familj lycka

2008-12-30 @ 19:11:50
Postat av: agneta i göteborg

glömde tillägga en blogg med humor, såg dottern i "vedkorgen"

2008-12-30 @ 19:13:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0